Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2009-01-21

Kuo rezervacija skiriasi nuo bilieto ir kodėl mūsų keleivių skaičius buvo kelis kartus tikslinamas?

Publikuota: Kita

Sužinoti, kiek vietų aviakompanijos reisuose yra rezervuota, galima labai lengvai – per kelias minutes. Tačiau, tai kad vieta rezervuota, dar nereiškia, kad ji yra išpirkta (t.y. pinigai yra sumokėti) ir yra išrašytas bilietas.

1. Daugumai flyLAL bilietų, išskyrus perkamus internetu bei pačius brangiausius bilietus, buvo taikomas mažiausiai trijų dienų išpirkimo periodas. Agentai dažniausiai neišperka bilieto iš karto – tik padaro rezervacija ir per kelias dienas derina su klientu kelionės detales bei apmokėjimo sąlygas, dažnai būna taip, kad suderinti nepavyksta ir rezervacija naikinama. Mūsų pardavimų sistemoje per visą tą laiką rodoma, kad vieta yra rezervuota, tačiau ar ji yra apmokėta, galima sužinoti, tik atlikus su ja papildomus veiksmus (o kai bendras rezervacijų skaičius yra virš 29 tūkst., tai suprantama, kad tai yra neįmanoma padaryti per kelias minutes). Įprastinėmis sąlygomis, ne mažiau kaip kas antrą agentų padaryta rezervacija lieka neišpirkta - suėjus pirmos rezervacijos išpirkimo terminui, agentai užsisako vietą iš naujo, todėl bendras rezervacijų skaičius nemažėja, tačiau sausio 16 d. Paskelbus apie flyLAL veiklos stabdymą, naujos rezervacijos jau buvo nebedaromos, todėl bendrasis rezervacijų skaičius sumažėjo.

2. Nuo sausio 16 d. Vakaro iki sausio 19 d. Ryto daugelis agentų pasinaudojo galimybę susigrąžinti už bilietus sumokėtus pinigus rezervacinėse sistemose. Įprastinėmis sąlygomis agentui, kad atliktų tokį veiksmą, reikalinga Aviakompanijos autorizacija, tačiau per minėtą periodą agentai tai atliko savo iniciatyva..

3. Tarp sausio 16 d. deklaruotų 29 tūkst. rezervacijų buvo virš 9 tūkst. Rezervacijų grupiniuose užsakymuose. Grupinės (kai skrenda kartu 10 ir daugiau keleivių) rezervacijos pasižymi tuo, kad joms galioja kitokios negu pavienių keleivių rezervacijoms pirkimo (apsibilietavimo) taisyklės: apmokėjimas reikalaujamas ne per 3 dienas, bet per žymiai ilgesnį periodą (kartais toks periodas siejamas su dienų, likusių iki skrydžio, skaičiumi). 80 proc. šių rezervacijų buvo padaryta 2009 metų vasaros periodui olandų, prancūzų bei vokiečių turoperatorių. 95 proc. šių rezervacijų iki sausio 16 d. dar nebuvo apmokėtos, šie keleiviai neturėjo bilietų, net galima teigti, kad ir pačių keleivių dar nebuvo, kadangi pagrindiniai turoperatorių pardavimai vasaros sezonui prasideda vėliau. Už šias rezervacijas flyLAL negavusi jokio apmokėjimo. Todėl tikslinant keleivių skaičių, jos buvo nuimtos išsiunčiant agentams pranešimą apie tai, kad reisas nebus vykdomas.

4. Net ir apmokėtų bei mūsų darbuotojų ir agentų nenuimtų rezervacijų skaičius nėra lygus tikrajam keleivių skaičiui. Statistiškai mūsų aviakompanijos reisuose vienas keleivis pirkdavo 1,5 segmento: kitaip sakant iš 10 keleivių vidutiniškai į perka skrydį pirmyn ir atgal, o dar 5 – tik į vieną pusė. Be abejo, nesvarbu kiek segmentų buvo nusipirkęs keleivis – jam turėtų būti atlyginta už kiekvieną iš jų, tačiau visus labiausiai dominantis nukentėjusių keleivių skaičius dar labiau mažėja

5. Beveik pusė visų šiam momentui likusių keleivių turėjo skristi per Amsterdamą ir į Amsterdamą. Didelė dalis šių Amsterdamo keleivių, nepaisant to, kad skristų flyLAL reisais iki Amsterdamo, yra nusipirkę bilietus ne flyLAL, bet  KLM . Paprastai, reisuose į/iš Amsterdamo jų dalis siekė 15-20 proc., tačiau pastaruoju metu, atsižvelgdami į flyLAL patiriamus finansinius sunkumus daugelis agentų apsidrausdami pirkdavo būtent KLM, o ne flyLAL bilietus, taigi tokių bilietų dalis yra išaugusi mažiausiai dvigubai.  Tai yra ne flyLAL, o KLM bendrovės klientai. Jų už bilietus sumokėtus pinigus yra gavusi ne flyLAL, bet KLM.  Už šių keleivių nuvežimą atsakinga bendrovė KLM, šie keleiviai turėtų kreiptis į šios bendrovės atstovus, kad jiems būtų organizuota kelionė kitu maršrutu arba grąžinti pinigai. Mūsų duomenimis, nėra priežasčių, dėl kurių KLM galėtų atsisakyti tai daryti. Papildomas sąnaudas, susijusias su šių keleivių atgabenimo maršrutu Vilnius-Amsterdamas-Vilnius prisiimtų ne patys keleiviai, bet KLM. Kiek tiksliai yra tokių keleivių šiuo metu apskaičiuoti, deja, negalime. Jeigu jungiamajam skrydžiui su KLM buvo išrašytas flyLAL bilietas, tai, kaip buvo minėta aukščiau, KLM  priims šiuos keleivius  tolimesniam jungiamajam skrydžiui iš Amsterdamo, o iki Amsterdamo šie keleiviai galės pasinaudoti specialiuoju KLM tarifu.

flyLAL


Atgal į: Kuo rezervacija skiriasi nuo bilieto ir kodėl mūsų keleivių skaičius buvo kelis kartus tikslinamas?